Home Vanzari aragaze
Vanzari aragaze
Vanzari de aragaze PDF Imprimare Email
Vanzari aragaze
Scris de madalina   
Vineri, 30 Iulie 2010 11:06
Companiile specializate in vanzarea de articole electrocasnice (vanzari de aragaze, vanzari masini de spalat si frigidere) sustin ca acestea sunt in continua scadere, inregistrandu-se pierderi la retail-ul de electrocasnice. Dupa ani profitabili pentru mai toate companiile ce apartin acestui domeniu, romanii nu mai cumpara electrocasnice cu aceeasi frecventa cu care o faceau in anii anteriori.

La categoria vanzari de aragaze, acestea au scazut cu 40% atat datorita crizei cat si faptului ca din ce in ce mai putini cumparatori isi permit sa-si achizitioneze bunuri de folosinta indelungata, multumindu-se fie cu cele vechi, in speranta ca vor mai rezista, fie cu produse de pe piata second-hand carora le aduc mici imbunatatiri in limita bugetului de care dispun.

Scaderea puterii de cumparare a romanilor si nesiguranta privind evolutia economiei face ca vanzarile de electrocasnice (vanzari de aragaze) sa scada cu 20% fara de anul trecut.Consumatorii sufera de teama de a nu-si pierde locul de munca si de aceea prefera sa nu mai investeasca sau daca totusi investesc bani in aragazuri sunt extrem de precauti si de pretentiosi. Acest comportament influenteaza domeniul de vanzari de aragaze (electrocasnice mari), care in pofida ofertelor tentante si a promotiilor, nu da semne de crestere.

Producatorii si distribuitori folosesc pentru a creste vanzarile de aragaze diverse tactici. Cea mai productiva s-a dovedit a fi „sistemul buy-back”. Acesta presupune ca posesorul unui aragaz vechi care doreste sa achizitioneze unul nou sa aduca la sediul firmei vechiul aparat pentru care va primi o reducere substantiala (intre 10% si 25%) in vederea achizitionarii unuia nou, mai pe scurt spus: acceptarea unui produs vechi ca avans la vanzarea unuia nou. Acest sistem are si un anumit dezavantaj pentru comerciant: aparatura veche (aragazurile vechi) consumatoare de o cantitate mare de energie electrica, ce da un randament scazut si este confectionata din materiale neecologice nu aduce niciun venit suplimentar distribuitorului in vanzari de aragaze, care este nevoit sa o scoata din circulatie. Pe langa acest aspect, colectarea si depozitarea vechilor aparate este destul de dificila deoarece nu este inca bine pus la punct un sistem de lucru cu asociatiile de colectare.

Pe de alta parte. criza a influentat comportamentul consumatorilor care prefera sa gateasca acasa, reducand cheltuielile, decat sa ia masa in oras. Acest lucru ar trebui sa pastreze oarecum o balanta in domeniul de vanzari de aragaz, scaderea nivelului de achizitionare a acestora nefiind atat de abrupta cum e cea inregistrata pentru alte electrocasnice.